Boeddha, tuctuc en RIP - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Imke Leest - WaarBenJij.nu Boeddha, tuctuc en RIP - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Imke Leest - WaarBenJij.nu

Boeddha, tuctuc en RIP

Door: imke

Blijf op de hoogte en volg Imke

24 Oktober 2009 | Thailand, Bangkok

Waar zal ik eens beginnnen... (zo begon ik net mijn verhaal en tadaa met een klik op de knop, was alles verdwenen. Dus nu poging 2)
Woensdag ben ik vanuit Duesseldorf via Cairo richting Bangkok gevlogen. Alles verliep vrij vlot en kon zelfs mijn uurtjes slaap pakken in het vliegtuig. Eenmaal in Bangkok stond Marten daar braaf te wachten samen met een andere Hollandse, Aniek. Maar over haar later meer. We konden mooi met zijn drietjes een taxi pakken richting centrum en onderweg heeft de taxichauffeur alle weetjes van Holland uit ons getrokken en meteen wat weetjes over Bangkok verteld. Zo zei hij dat 70 procent Boeddhist is van de bevolking, 30 procent Moslim en (jawel) 10 procent Christen. Ja, lieve mensen ook de percentages zijn hier verschillend. :)

Door diezelfde taxichauffeur zijn we in het centrum gedropt, maar dan ook echt in de drukste straat van Bangkok: de Khaosanroad. Op zich prima, maar meteen kregen we een dikke bui in de nek. Schuilend tussen de gekleurde strings en shirts van MJ hebben we de regenhoezen uit onze backpacks geplukt, zodat alles mooi droog bleef. Op zoek naar een hostel dus en gelukkig zijn er daar genoeg van. Gewoon een restaurant binnen lopen en daarboven zijn genoeg slaapplekken. My House is een guesthouse waar we nu drie nachten verblijven. Aniek is na een nacht gesjaakt, want ze vertrouwde echt niets: van de flesjes cola die al geopend waren tot de kamer (met twee sloten!) waarbij ze verwacht dat er elk moment twee boeven binnen kunnen vallen. Oo en ze kreeg uitslag van de Deet, dus misschien gaat ze ook wel eerder terug naar Nederland. Mmm...

Maar wij krijgen geen uitslag van de anti-muskietencrème en hebben niet het gevoel dat er twee dieven binnen kunnen vallen, dus zijn nog wel even van plan te blijven. Gister veel van Bangkok gezien en ja, ook wij moesten een aan Tuctuc geloven. Goed te doen, als je maar goed duidelijk maakt wat je wel en niet wilt. Dus de Boeddhabeelden en tempels gekeken. Mooi, maar wel zoals verwacht. Wat meer indrukwekkend was, was gisteravond: de herdenking van koning Rama V. Samen zijn we te voet richting een groot plein gegaan, met achteraan het plein het standbeeld van de beste man. Van het plein was weinig te zien, want het was bedekt met zwarte koppies. Echt al-le-maal mensen daar met hun eigen plekje. Allemaal bloemen voor de overleden koning, gras voor zijn paard, wierrook, fruit en alle mensen waren allemaal aan het bidden in dezelfde richting. Niet verkeerd ook, was dat er geen blanke te zien was. Diezelfde koning heeft ervoor gezorgd, zo had de vrouw achter haar tafeltje uitgelegd (zie foto), dat de slavernij verdwenen is uit het land. RIP koning Rama.

Te voet zijn we weer terug gegaan en onderweg nog langs mooie gebouwen en plekken gegaan. Zo zie je nog eens wat! 's Avonds nog lekker gegeten en ik zal maar niet vertellen dat Marten om 22.00 uur nog ontzettend zin had in een hamburger met frietjes en... mayonaise! Tsjah...
Nog kletsen met een paar Spaanse dames totdat Marten zijn batterij is loaded en op bed!

Vandaag op de fiets en dat doen we zoals elke Hollander daar doet, met Co van Kessel. Vast ook super warm en plakkerig, maar we zijn jong en willen wat!

Voor mijn volleybalteam: succes met spelen! Heb verschillende mensen gevraagd hier naar de betekenis van de hanger en ze keken wat bedenkelijk. Op het laatst kreeg ik er een antwoord uit: is it 'the royal family'? Ben niet heel zeker van mijn zaak, maar laat het please het goede antwoord zijn? :D * * *

• 24 Oktober 2009 - 06:33

De Dijkstra's:

He Imke en Marten erg leuk dus daar.. nu geniet er van....snel al de foto's en je 1 ste bricht,,,oant sjen.

Mazzel..

• 24 Oktober 2009 - 07:57

Anissa:

Heey Imke,

Wat schrijf je weer mooi over alles wat je hebt beleefd, geweldig! Heel veel plezier daar!!

Groetjes Anissa

• 24 Oktober 2009 - 09:17

Linda:

Yo topper!
    Nope, hoezeer wij met z'n allen ook het koningshuis eren, het is niet de royal family... Maar goed, een streepje of krulletje anders en de betekenis is natuurlijk gelijk veranderd met die gekke Oosterse schriften.. Dit had er iig moeten staan: . Misschien lukt het daarmee wel!
    Jij succes daarmee, dan richten wij ons vanmiddag eerst even op het verslaan van die meiden van VVSA.
    En eh, tipje van Linda: in het buitenland altijd, altijd, altijd al je mails en verhalen in Word typen; maar dat had je zelf vast ook al wel bedacht.
    Geniet ervan en pas op voor de boeven! ;-)

• 24 Oktober 2009 - 09:20

Linda:

Oohhh.. :-(
    Hij filtert die mooie Thaise tekens eruit..
    Ah wel, binnenkort in je mailbox; nu eerst naar de sporthal!
    xx

• 24 Oktober 2009 - 10:00

Sjoukje:

Hey Imke,

leuk om te lezen wat je nu al hebt beleefd! Geniet ervan!

Liefs Sjoukje

• 24 Oktober 2009 - 12:19

Fenna:

Leuk eerste verhaaltje!! Wens je Marten ook veel plezier toe .. want dat had ik nog niet gedaan (staat leuk dat korte koppie haha)!! Groetjes van ons thuis!!

Xx Fenna

• 24 Oktober 2009 - 15:44

Hoi!:

Leuk om te sjen en lesen dat jimme it sa nei it sin ha! Genietsje d'r fan.
    Bist alwer hielendal 100 punten?

Gr Wilma

• 24 Oktober 2009 - 20:49

Hilda:

He Imke en Marten!

Erg leuk om je belevenissen weer te volgen, Imke! Heel veel plezier toegewenst!

Gr. Hilda

• 25 Oktober 2009 - 08:40

Sanne:

Hi Imke, gefeliciteerd met je diploma. Wat leuk te lezen dat jullie samen in Thailand zitten! Heel veel plezier en ik raad je aan zeker de jungletrekking in Chiang Mai te gaan doen, have fun. xSanne

• 25 Oktober 2009 - 12:41

De Tollies:

Hee Imke en Marten!
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad, en al veel hebben gezien. Volgend weekend pikken wij (Noukie en Tetter) jullie bed in. Blijven dit weekend bij jullie ouders. Nog heel veel plezier!
    xjes De Tollies! (K)

• 27 Oktober 2009 - 12:09

Inge:

Leuk om nu ook jouw verhaal te lezen. En tja, die overeenkomsten zijn aanwezig (klaar met de pabo jazeker)!! Blijf genieten en schrijven!