Ik moet - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Imke Leest - WaarBenJij.nu Ik moet - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Imke Leest - WaarBenJij.nu

Ik moet

Door: Imke

Blijf op de hoogte en volg Imke

16 November 2009 | Thailand, Bangkok

Ook al is het niet mijn favoriete woord om een verhaal mee te beginne. Ik ga het toch doen. Vroeger (jawel) op de basisschool in groep 4 was er een juf die er regelmatig een oneliner ingooide om haar punt te maken. Zoals de 'yes we can' niet los te koppelen is van Mr. Obama, zo is de volgende historische uitspraak niet weg te denken van die juf: 'Je moet maar een ding, en dat is poepen en plassen'. Nou is dat niet een ding, maar toch. Dat samen met eten en drinken, is het enige wat ik op dit mooie eiland Koh Phangan moet. En ik moet (ik wil :)) zeggen, dat ik dat knap lastig vind. Deze plek vraagt om niets meer dan gewoon bikini aan, zo nu en dan dippen in de Golf van Thailand, smeren (brood en mezelf), schaduw zoeken op het witte strand en genieten. Maar dat is nog niet zo gewoon! Het is ook wel eens goed voor me om dat te 'moeten'.

Voordat ik in deze oase van rust kwam, was het nog een hele reis op zich om hier te komen. Van donderdag op vrijdag heb ik dus de nachttrein genomen en dat was een ervaring op zich. Het hobbelen, plotseling remmen van de trein, het slingeren, het geweldige supersonische uitklapsysteem om van een stoel een bed te maken, de kolonie Franse vijftigplussers (no offence) die mijn privecoupe in een Frans kippenhok veranderden.. Al met al een gezellige boel. Gelukkig kon ik 's nachts in mijn tweede klas bedje rollen, in plaats van de hele zittend in een derde klas stoel. (Ilse nog dank voor die tip!) Nu had ik nog een beetje mijn eigen hoekje.

Na een kleine twee uur vertraging kwam de trein 8 uur 's ochtends in Bangkok aan. Een dag had ik daar om te vullen, want 's avonds stond de volgende nachttrein alweer klaar om 19.30 uur richting Surat Thani te gaan. Dat betekende voor mij wat eten inslaan, vlug even op internet en de drukte van Bangkok ontvluchten door een park op te zoeken. En laten twee Zweedse meiden in datzelfde internetcafe nu net dezelfde plannen hebben. Emma en Carolina hadden dezelfde trein genomen vanuit Chiang Mai en gingen ook richting Surat Thani en zelfs met dezelfde bus en dezelfde boot naar hetzelfde eiland. Maar daar kwamen we pas later achter. Leuke, vlotte meiden met dezelfde humor en ze zeggen tenminste waar het op staat. Geen fake gedoe, kijk daar heb je wat aan!
Het komt erop neer dat we na de al het reizen (per trein, bus en boot) uiteindelijk zaterdagmiddag per truck zijn afgezet bij Or-Rawarn Beach Resort op Koh Phangan.

Koh Phangan is het middelste eiland van de 'tropische drie-eenheid' en staat bekend als het feesteiland van Thailand. Op Haad Rin Beach gebruiken ze de volle maan al meer dan twintig jaar als reden voor een feestje en tegenwoordig is naast Full Moon nu ook Half Moon en zelfs Black Moon het vieren waard. Dinsdag is de avond van de Black Moon en we (trek nog steeds met Emma en Carolina op) zijn te nieuwsgierig om dat te laten glippen.
Koh Phangan for the party animal, the spiritual seeker, the exhausted voyager, the active adventurer, the avid explorer and the nature lover. Nou voor mij is dit eiland van alles een beetje!

Vreemd dat dit keer ík het clichébeeld van een tropisch eiland kan gaan beschrijven, in plaats van erover te lezen op internet of te zien op tv. Beschouw het dus niet als gek aansteken, want ik weet dat de regenachtige dagen in ons kikkerlandje zijn aangebroken. Toch geniet ik daardoor des te meer van de palmbomen met kokosnoten, de witte stranden en het heldere water, de bungalowhuisjes met daken van gedroogde bladeren en daarbij als achtergrondmuziek het vallen van de golven en, in plaats van zeemeeuwen, de tropische vogels met hun eigen lied. Oke, zo is het genoeg. Ik stop, want MOET nodig.. niksen. * * *

  • 16 November 2009 - 13:04

    Willeke:

    Hey IM!

    Vanuit mijn werkstoel wordt ik zelf ook helemaal dromerig van je verhalen! Ziet er fantastisch uit!

    Veel plezier met je reis, geniet!

    Liefs Wil

  • 16 November 2009 - 13:08

    Ciska:

    Hej Imke, wat een geweldige verhalen tot nu toe! Geniet er van zolang het nog kan ;) En ook leuke kindjes allemaal.

    X Ciska

  • 16 November 2009 - 13:16

    Timothy:

    En als het fotograferen niets wordt, kun je altijd nog schrijfster worden.

  • 16 November 2009 - 17:50

    De Dijkstra's:

    Wat mooi he,.. wij net hier de zomer voorbij en gaan de natte tijd en winter in ,,, Jij heerlijk in de zee en goudgelestranden.. geweldig om daar te zijn.. misschien kom ik er ook nog eens,..?
    Als onze vrienden er 3 jaar gaan wonen..?
    Oant sjen de club van 5,

  • 16 November 2009 - 18:30

    Sigrid:

    Hi Im!
    Heerlijk zeg, lekker reizen! Mooie foto's ook!
    Volgens mij hebben we heel wat verhalen en foto's uit te wisselen binnenkort!
    Heel veel plezier en hopelijk zie je nog veel moois :)

    Goed he, dat die juf zoveel indruk heeft gemaakt (licht vs. ligt ;) )
    xxx vanaf de oceaan bij Marokko (ben op weg terug, jammer genoeg...)


  • 16 November 2009 - 20:56

    Mem:

    Ik moet ... niks ... moeilijk hè! :)
    Ik heb net even op de site van Marten gekeken. Jullie gaan nu elk je eigen weg, dus ook ieder z'n eigen avontuur, belevenissen. En ja hoor, dus toch. Het eerste verhaal staat er op, nog wel met winterse taferelen, maar dat mag de pret niet drukken.
    Marten had het ook over een t-shirt uit Pai. Heb jij die ook? Wel heel toepasselijk nu .....
    "Doing Nothing in ..." Koh Phangan, hoeveel km. ligt dit van Chiang Mai?

    Hoi, hoi,

    Groetnis ût è Ryp

  • 17 November 2009 - 06:09

    Tjitte:

    Hee Imke... Ik seach dast reageert hiedest op myn site... jir myn reaksje!

    Ik sil folgende wike nei Ko Phi Phi. it ksynt der ek geweldich te wezen, miskyn dast der ek noch hinne giest? en dan flean ik 8dec nei Bali om der in maand te fertoeven. En dyn plannen? of is it al bijna ten einde...

    moai ferhaal wer! gr Tjitte

  • 17 November 2009 - 21:11

    Wilma:

    Prachtferhaal wer. En wat bist lekker brún, dat stekt tige ôf ast aanst wer thús bist.

    Groeten!

  • 18 November 2009 - 11:36

    Karina:

    Imkee!
    Wat een mooi verhaal (wederom :D)!! Het sjocht er echt super chill uit! Lekker geniete.. en idd.. ik moet.. haha! Heerlijk! Geniet er van! Wanneer komst ek alwer thus? Have fun!!!!! Chillse :D.
    tut!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Ben er klaar mee!

Na het afstuderen aan de Pabo, er eindelijk weer even lekker tussenuit!

Recente Reisverslagen:

03 December 2009

Truus is wer thús

27 November 2009

Buddy's op PhiPhi

21 November 2009

H2O

16 November 2009

Ik moet

11 November 2009

Olifantastisch
Imke

Actief sinds 11 Sept. 2006
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 127797

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 16 Januari 2015

Dys en Im on tour

21 Oktober 2009 - 01 December 2009

Ben er klaar mee!

18 Maart 2008 - 18 Maart 2008

Geld inzamelen

23 December 2006 - 23 December 2007

In Europa

12 September 2006 - 13 December 2006

Going to Africa

Landen bezocht: