Truus is wer thús - Reisverslag uit Dronrijp, Nederland van Imke Leest - WaarBenJij.nu Truus is wer thús - Reisverslag uit Dronrijp, Nederland van Imke Leest - WaarBenJij.nu

Truus is wer thús

Door: Imke

Blijf op de hoogte en volg Imke

03 December 2009 | Nederland, Dronrijp

Truus is wer thús en langzaamaan gaat alles weer zijn gangetje. Al moet ik wel zeggen dat ik nog wel goed moet nadenken dat het toiletpapier tegenwoordig weer gewoon ín de wc kan en om een water te kunnen drinken weer gemakkelijk de kraan kan openen om mijn glas te vullen..

Na mijn laatste bericht met Tjitte vanuit Koh Phi Phi ben ik via Krabi naar Bangkok gereisd. Krabi Ao Nang was goed voor een plensbui in mijn nek, wat laatste souvenir shoppen en het gereed maken voor mijn terugreis. In datzelfde Ao Nang kwam ik erachter dat ik nog steeds achterna werd gezeten door de Hollanders Peter en Kevin. Afgelopen weken ben ik ze namelijk al vaker tegen gekomen op Koh Phangan, Koh Phi Phi en Ao Nang. Dat moet wel achtervolgen zijn in plaats van dom toeval. Ondanks dat, toch maar gezellig nog een avondje met ze doorgebracht in Krabi Ao Nang. :) Alleen niet te laat gemaakt, want de volgende dag stond een lange reis naar Bangkok op het program.

Niet geheel comfortabel was het inclusief stops, dertien uren reizen per bus naar het de hoofdstad. Blij verrast was ik onderweg dan ook met het belletje van Marten die de naam van zijn Guesthouse doorgaf, waar hij een nacht in Bangkok had geboekt. 's Ochtends kon ik de volgende dag om een uur of 6 dus mooi nog een paar uurtjes slaap inhalen in zijn kamer. Weliswaar op een paar handdoekjes op de vloer, maar nog altijd beter dan die hele nacht in de bus met schattige roze gordijntjes waar ik mijn draai niet kon vinden.
Broertjelief heeft nog zo'n twee weken Thailand in het verschiet en is afgelopen maandag vertrokken richting het zuiden. Leuk om daarom die maandag samen nog in Bangkok door te kunnen brengen. Een ritje met de tuctuc naar de grote trekpleister 'the Grand Palace' en een wandeling in de omgeving, maakte de reis compleet. Daar waar ons avontuur samen begon, konden we het ook leuk samen afsluiten.

Na een vlotte vlucht via Caïro stond ik de volgende dag al snel weer met beide benen op de grond. En wel in Düsseldorf. De kilometers slierten lampjes, gekleurde kerstversiering en tig kraampjes in de stad zorgde er direct voor dat ik alweer helemaal in de decembersfeer zit. Dirk-Yde was zo aardig om mij uit Düsseldorf te halen en natuurlijk moesten we samen even gezellig een kort bezoekje aan de Weihnachtsmarkt brengen. Weer vertrouwd koud, dat wel.

Eenmaal thuis worden de avonden alweer snel volgepland en alleen mijn blonder-dan-normaal-blonde haar en bruine kleurtje in het gezicht kan nog verraden dat ik een geweldige break in Thailand heb gehad. Geen triloog meer ;), uitgerust en wel, een ervaring rijker die niemand mij meer af kan pakken en klaar voor de volgende stap. De bovenkamer is druk aan het werk om te bedenken wat de invulling hiervan gaat worden. Er zijn de afgelopen weken wel ideeën boven komen drijven, alleen nog niets concreets. Daarom sluit ik dit reisverslag dan ook net zo af als mijn eerste reisverslag: we zullen zien...
Dank voor de leuke reacties, lieve berichten en het enthousiast meeleven op de website, via telefoon en mail! * * *


Thailand is...
land van contrasten: arm en rijk, tempels vlak naast huizen - tuctuc - bhat - trots op het koninkrijk - mondkapjes voor - behulpzaam - lachen - ja zeggen als het niet duidelijk is - hele verschillende geuren - tempels - overal honden - mentol onder de neus smeren - watervallen - scooters - same same (but different) - Loy Krathong - Chang bier - groene natuur - rijst - TAT - Toyota - 7eleven - monniken - olifanten - zon, zee en strand - palmbomen - duiken - roti pannenkoek met sweet milk - pad thai - noedels - mosquitoe bites - massages - links rijden - hot (meerdere manieren) - vriendelijk lachen en knikken - handpalmen voor het lichaam tegen elkaar gedrukt als toon van respect - SaWaDiKa - KapKunKa - wcpapier niet doorspoelen - gezicht insmeren met whitening lotion - afdingen - goedkoop - Boeddha - (bamboo) tattoos - met broer op pad - 'alleen' reizen - mensen ontmoeten - Donnee - Emma en Carolina - Joanne - Tania - fruit(-shakes) - 1 2 call - klamboe ophangen - backpack - overal kraampjes op straat - MIND - felgekleurde bloemen - vaders met jonge kids - hulp vragen - vrij - foto's maken - verhalen schrijven...

  • 03 December 2009 - 14:44

    Rixt:

    Nou Truus daar zit je dan weer in kil en kâld Fryslân met een S-dag zondag a.s. in het verschiet!! Groter kunnen de tegenstellingen niet zijn lijkt me (behalve dan dat jouw huid en de mijne een soort duo penotti zullen zijn ben ik bang...

    Wilde je even laten weten dat ik genoten heb van je uitgebreide verhalen en fantastische foto's!!
    Enne, zo moeilijk is het nou ook weer niet om te bedenken wat je 'later' moet worden: Schrijver en fotograaf van reisboeken!! En oh ja, dit was deel I. Complimenten nichtje! Oant snein.

    Tút, Rixt.


  • 03 December 2009 - 17:00

    Alyanne:

    Ek ik ha wer genoten fan dyn ferhalen!
    Heerlijk sa no en dan es even fuort dromen yn de pauze mei de kletterende rein tjin de ruten :)

  • 03 December 2009 - 18:26

    De Dijkstra's:

    Wolkom thùs....
    Op naar de volgende bestemming..? Even weer sparen..? Want dit pakken ze nooit weer af zo;n prachtige reis..
    Prettige Sinterklaas in De Rijp..zondag Oant later..?

  • 04 December 2009 - 00:11

    Yvette:

    Hey Imke,

    Welkom thuis! Dankjewel voor je mooie verhalen. En gaaf dat je deze reis bent aangegaan; samen en alleen!

    Yvette

  • 07 December 2009 - 19:44

    Mem:

    Nou Truus, 'k bin weer blij dast weer thús bist, m.a.w. dat je de douane gepasseerd bent met die poedersuiker op zak. :)
    Je gaat met taai-taai via Egypte naar Taai-land, met Nshima van Zambia via Londen naar Nederland.....

    Marten volgende week weer naar hús en dan is de familie weer compleet.

    Sinterklaas is inmiddels alweer vertrokken, maar graag geven we jouw ook dit reisverslag cadeau.
    Zulke mooie verhalen, foto's en reacties moeten niet verloren gaan.

    Veel succes verder!


  • 09 December 2009 - 08:38

    Sandra:

    He Im!

    Hoe is it om wer thus te wezen? Foen it super leuk om dyn ferhalen te lezen en dyn foto's te bewonderjen! En ik fien it echt geweldig dast dit undernoam hast! Wat in ervaring! En no? Op nei de folgende mooie reis....? Ik bin benijd....!

    Leafs x San

  • 11 December 2009 - 08:34

    Karina:

    Hey Imke!
    Bist inmiddels al wer even thus, maar toch nog even een reactie! Dien ferhalen wienen wer leuk om te folgen, een ervaring rijker! En idd dat pakt niemand die meer of.... bin benijd wat dien folgende stap is qua reizen/studie etc. Maarr eerst de wintersport zeker of net :D? Have fun alvast...
    tut, Karina

  • 13 Januari 2010 - 18:07

    Gerdien:

    He Imke!

    Je ouders waren hier vorige week en enthousiast vertelden ze over je reis. Ik was niewsgierig en moest je foto's ff bekijken! Ziet er echt super mooi uit allemaal!
    Volgens mij heb je een top reis gehad!! Leuk hoor!!

    Groetjes Gerdien

  • 30 Januari 2010 - 09:41

    Sanne Heeres:

    Leuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dronrijp

Ben er klaar mee!

Na het afstuderen aan de Pabo, er eindelijk weer even lekker tussenuit!

Recente Reisverslagen:

03 December 2009

Truus is wer thús

27 November 2009

Buddy's op PhiPhi

21 November 2009

H2O

16 November 2009

Ik moet

11 November 2009

Olifantastisch
Imke

Actief sinds 11 Sept. 2006
Verslag gelezen: 1720
Totaal aantal bezoekers 127793

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 16 Januari 2015

Dys en Im on tour

21 Oktober 2009 - 01 December 2009

Ben er klaar mee!

18 Maart 2008 - 18 Maart 2008

Geld inzamelen

23 December 2006 - 23 December 2007

In Europa

12 September 2006 - 13 December 2006

Going to Africa

Landen bezocht: