Ben er klaar mee - Reisverslag uit Dronrijp, Nederland van Imke Leest - WaarBenJij.nu Ben er klaar mee - Reisverslag uit Dronrijp, Nederland van Imke Leest - WaarBenJij.nu

Ben er klaar mee

Door: imke

Blijf op de hoogte en volg Imke

18 Oktober 2009 | Nederland, Dronrijp

Dronrijp, slaapkamer
Allereerst dit: je e-mailadres staat (nog steeds) in mijn mailinglist, vandaar dat je dit bericht krijgt. Denk je, ‘Leuk, ik wil wel op de hoogte worden gehouden van Imke’s belevenissen.’? Dan hoeft er niets te gebeuren. Krijg je al genoeg mail in je inbox of heb je gewoon geen interesse in de verhalen? Klik dan op de link ‘Nee, dank je. Ik hoef geen e-mail meer te ontvangen van deze reiziger’. Die link staat zo ongeveer onderaan de mail.



GGD? Check.
Vliegticket? Check.
Visum? Check.
Bagage? Bijna check.
Triloog? Check.

Triloog? Ja, triloog. De afgelopen weken heb ik eens in de zoveel tijd een trillend ooglid. “Oorzaken hiervan zijn vaak vermoeidheid, stress of ingespannen werk met de ogen.”
(http://www.sochicken.nl/lichaam/help_een_trillend_ooglid.html) Nu kan ik meteen bevestigen dat in mijn geval meer dan een van die bovenstaande oorzaken juist zijn.
Deze gevolgen allemaal doordat er de afgelopen tijd nogal wat inspanningen moesten worden verricht om de Pabo af te sluiten. Maar ik ben juf, ik ben er klaar mee! Ik was er al een tijdje klaar mee, want ik had het zo’n beetje wel gehad om naar die pedagogische academie voor het basisonderwijs te gaan. Maar ook feitelijk gezien is het nu klaar en daar ben ik erg blij mee!

Deze heugelijke gebeurtenis zorgt er meteen voor dat ik de ruimte heb om te doen en laten wat ik wil. Geen verplichtingen of verantwoordelijkheid, maar de mogelijkheid om even helemaal weg van hier. En dat ga ik dan ook doen. Mijn bestemming: Thailand. Waarom? Het is een land waar ik al veel over heb gehoord, nieuwsgierig naar ben geworden, het is er goedkoop (tsjah, je bent een Nederlander of niet), maar de belangrijkste reden is dat broertjelief ook die kant op gaat en wel voor een dikke twee maanden. Ik ga echter wat korter: veertig dagen om precies te zijn.
De precieze invulling van de reis is nog niet bekend. In ieder geval geen stage, studie of werk, maar met de backpack op de rug zal ik alle zintuigen op scherp zetten om het land te gaan ontdekken.

Bij terugkomst zal ik mijn volleybal en de voorbereiding voor het kaatsseizoen weer oppakken, maar ook zal ik een beslissing moeten nemen over wat ik verder wil met mijn leven. Ik heb dan wel mijn Pabo-papiertje en mag officieel voor de klas, maar iets in mij zegt dat ik eerst nog wat anders moet doen. Wat dat is, dat is de grote vraag. Dit reisje zou wel eens het begin kunnen zijn van een nieuwe periode, bedenk ik me nu. We zullen zien... Oant sjen! * * *

  • 18 Oktober 2009 - 08:14

    Fenna:

    Sjakie!! Ik ga je volgen hihi! Misschien tot dinsddag en anders HAVE FUN!!
    Liefs en dikke tut Fen

  • 18 Oktober 2009 - 08:36

    Timothy:

    Gefeliciteerd blondje!! Wat een geweldig gevoel moet je nu hebben: mogelijkheden zat! En nu eerst lekker even wat anders in Thailand.
    Veel plezier en misschien ook wel niet. Tot snel! X

  • 18 Oktober 2009 - 10:33

    Hammie:

    Hoi Imke,
    lokwinske!!
    Ik wens je veel plezier in Thailand en ga je zeker weer volgen.

    Groet Hammie

  • 18 Oktober 2009 - 13:57

    Sandra:

    He faam!
    Wat in geweldig nijs! Gefeliciteerd!!! Eindelijk gjin skoalle stress meer, heerlijk! Geniet fan dyn reis en ik gean dy seker volgen, super!

    Leafs x San

  • 19 Oktober 2009 - 07:54

    Hetty:

    Hey Imke

    Allereerst gefeliciteerd met je diploma! Super! En ik wens je heel erg veel plezier daar, en ik hoop ook veel wijsheid... Lots to think about!

    Maar vooral: HAVE FUN!

    Liefs

  • 19 Oktober 2009 - 14:40

    Linda:

    Heey topper!
    Nogmaals alvast heel veel plezier daar in Azie! k Ga je verhalen zeker volgen! En 'k zal me later deze week (herfstvakantie tenslotte voor ons juffen ;-)) eens door je vorige avonturen 'worstelen'.
    Hopelijk zien we je morgen nog ff in de hal!
    Lfs Linda

  • 19 Oktober 2009 - 19:07

    De Dijkstra's:

    Gefeliciteerd met je behaalde diploma..
    Verder een bjusterbaerlyke fakantie.
    en wie weet kom je Marten tegen ?
    Goede reis , oant sjen..!

    De Club ùt Terkaple.

  • 21 Oktober 2009 - 18:38

    Marike Moed:

    He Imke!!!
    Van harte met het behalen van je diploma!!! helemaal toppie zeg.
    kun je dat maar weer vergeten.
    heel veel plezier in Thailand en ben erg benieuwd naar je verhalen.

    groetjes Marike

  • 22 Oktober 2009 - 20:30

    De Dijkstra's:

    Welcom in Thailand..
    Goede reisgehad,..?
    Bedankt voor je leuke kaart en foto's voor Femke Marije 's verjaardag.erg leuk..
    Zij was echt jarig..!!1
    Nu prettige vakantie we lezen hier wel verder,,,?
    Oant sjen , ùt Terkaple.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dronrijp

Ben er klaar mee!

Na het afstuderen aan de Pabo, er eindelijk weer even lekker tussenuit!

Recente Reisverslagen:

03 December 2009

Truus is wer thús

27 November 2009

Buddy's op PhiPhi

21 November 2009

H2O

16 November 2009

Ik moet

11 November 2009

Olifantastisch
Imke

Actief sinds 11 Sept. 2006
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 127789

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 16 Januari 2015

Dys en Im on tour

21 Oktober 2009 - 01 December 2009

Ben er klaar mee!

18 Maart 2008 - 18 Maart 2008

Geld inzamelen

23 December 2006 - 23 December 2007

In Europa

12 September 2006 - 13 December 2006

Going to Africa

Landen bezocht: