de huishouding (moet ook gebeuren) - Reisverslag uit Kitwe, Zambia van Imke Leest - WaarBenJij.nu de huishouding (moet ook gebeuren) - Reisverslag uit Kitwe, Zambia van Imke Leest - WaarBenJij.nu

de huishouding (moet ook gebeuren)

Door: imke

Blijf op de hoogte en volg Imke

19 September 2006 | Zambia, Kitwe

15.44 uur (nog steeds) zondag 17 sep. 06
slaapkamer


Wow! Mijn eerste was is helemaal klaar. Gister had ik wat water gekookt en dat samen met koud water als sopje gebruikt voor mijn was. Vanochtend heb ik het verder uitgespoeld en opgehangen. Het is echt super snel droog.
We zijn net de stad in gegaan om nog even op internet; Annie moest nog wat overboeken en dat kon ik mijn verhalen nog op het internet gooien. Verder wilde Lilian nog haar mastercard uitproberen en zouden we boodschappen voor de hele week doen. Ik vroeg nog of de winkels wel open waren, omdat het vandaag zondag was én ze zijn hier in Zambia over het algemeen behoorlijk christelijk. Maar Lilian had gistermiddag in het park nog met een vrouw gesproken en die had haar de tijden doorgegeven van het internetcafé en de supermarkt. Lilian dacht dat het open was vanaf 11.00 uur en dat we verder gewoon de hele dag daar naartoe konden. Om 15.00 uur kwamen we daar aan en stond diezelfde vrouw, waar ze gister mee gesproken had, voor het internetcafé op ons te wachten. Was het wel dicht... Lilian had de helft van wat die vrouw verteld had niet opgeslagen. Nu waren we dus best wel voor niets naar de stad.
Lilian heeft nog wat geld opgenomen en we zijn maar weer terug gegaan met één van de eeuwige licht-blauwe busjes. Lilian verbaast haar nog over van alles, waarvan ik had verwacht dat ze dat wel zou weten. Ze begon over alle mooie kapsels van de vrouwen die ze tegenkwam. Ik vertelde dat bijna al het haar dat ze ziet nep is; of inzetstukken of pruiken. Nou dat vond ze wel zo raar! :) Dus in de bus gluren naar alles kapsels. ‘Kijk Imke.. Is dat nu zo’n inzetstuk? Ze mist zeker een stukje..’ haha. Onderweg in datzelfde busje viel halverwege de deur er nog uit. Wel humor. Die is er weer ingezet en we zijn doorgereden.

Maar nog even over de basiskennis op het gebied van de huishouding en creativiteit. (goh wat klinkt dat ontzettend fout) Even weer een quizvraag tussendoor, zo leer je ook nog eens wat.
Stél je hebt een bakje met eieren gekocht en die staan er al een tijdje, hoe weet je nu (op een slimme manier) of die eieren nog goed zijn?
a. Gewoon klaarmaken, opeten en wanneer je ziek wordt weet je dat het niet goed was.
b. In een bak met water neerleggen en waneer de eieren zinken, zijn ze nog goed.
c. De eieren weggooien en nieuwe kopen. Dan ben je zeker van je zaak!
~ roffel roffel ~
Het antwoord is… het middelste antwoord. Goed? Dan gaat u door naar de volgende ronde, voor de magnetron!
Vanmiddag zou ik een eitje bakken en voor de zekerheid keek ik even of het nog wel goed was. Het ei bleef drijven en die heb ik dus weggegooid. Lilian ‘Ooh weer wat geleerd’.
Niet dat ik vind dat iedereen dat hoort te weten hoor, maar zo zijn er heel veel van die dingetjes waarvan ik dacht dat zij dat wel zou weten. Zo leren we allemaal weer van elkaar en Annie en ik zullen al onze levenservaring :) maar gebruiken om haar te begeleiden. Hoegoed! ( Het andere eitje met basilicum op een broodje was trouwens heerlijk) * * *

  • 19 September 2006 - 19:41

    Anissa:

    Heej Imke,

    hahah, leuke berichtjes zeg! Ik ben zo blij dat je het naar je zin hebt!! Lief van Annie en jou dat jullie Lilian wat bij gaan brengen ;) Misschien is ze wel gewoon heel erg onder de indruk van alles.
    Ik ben blij dat je vliegreis ook goed ging, echt knap hoor, lijkt mij dood eng als je nog nooit gevlogen hebt en dan helemaal alleen zo'n lange reis.
    Nou heel veel plezier nog, geniet er van!

    Xje Anissa

  • 19 September 2006 - 20:36

    Sanne:

    Hai Imke,wat super leuk om je verhalen te lezen. je lijkt je al aardig thuis te voelen daar. Geniet ervan, gr je nichtje

  • 20 September 2006 - 07:38

    Nienke Van Reeuwijk:

    Heej lieve Im!

    Wat een verhalen, als je thuis bent hoef je on sniets meer te vertellen want dan kennen we alle verhalen al! Hahaha :D
    Ik vind het echt super wat je daar allemaal beleefd en ben stiekem heel jaloers.
    Op de pabo mis ik je wel een beetje hoor...
    Nou ga daar nog veel beleven en hopelijk blijf je zoveel schrijven!!

    Dikke kus

    Nienke

  • 20 September 2006 - 10:30

    Redmer En Hammie:

    Hoi kippetje.(moest van Redmer)We hebben lunchpauze
    en we dachten we zetten er weer even wat op.We hebben het erg druk(overuren)We lezen elke keer weer even je verhalen en we zien het helemaal voor ons.Misschien komen we het weekend even langs.Want we zijn in de buurt.Groet
    Redmer en Hammie

  • 20 September 2006 - 12:03

    Jan Douwe:

    Fijn om te horen dat alles daar goed gaat.Vindt het een hele prestatie zo'n reis daar heen in je uppie.Veel plezier, en ik blijf je dagelijkse verslagen lezen.
    Gr v JD

  • 20 September 2006 - 12:15

    Johanneke:

    He imke!

    Wat een verhalen zeg!! Echt super dat het zo via deze site kan, dat we jou wat in de gaten kunnen houden! Alle verhalen lees ik steeds met mijn mond open haha :O zoveel beleef jij gewoon op een dag.
    Hier is het maar saai dan, we hebben deze week vrij.. omdat... het rooster nog niet bekend is! :S beetje vaag allemaal.
    Maar geniet maar lekker!! en groeten aan Annie.

    Xje Johanneke

  • 20 September 2006 - 14:56

    Geert:

    Hoi Imke,
    je hebt het daar duidelijk naar je zin !! Volhouden meid en alles komt netjes op zijn pootjes ! Vergeet zeker die humor niet want lachen is heel gezond en laat een mens ook doorgaan.
    Kusjes.
    XXX

  • 20 September 2006 - 15:16

    Marten:

    Vanwege een dubbele plaatsing van het stuk, verspreide reacties. Op verzoek hier de noodgedwonegn gewiste:
    Fokke
    19 Sep 2006 20:27 uur
    heej imke.
    leuke verhalen ollegjerre. en gelokkig hast best volle tiid om die verhalen te typen want t binne ek net samar efkes berichtjes. en gelokkig is t der mooier waar dan jir.

    en jeej ik mei troch foar n magnetron

    dikke tút

    eve
    19 Sep 2006 21:39 uur
    ik ben ook door voor de magentron!

    tut eva

    Karina
    19 Sep 2006 22:07 uur
    Heee topperr !

    Waaaauw wat een avonturen, en ooh wat skrieuwst top...
    => Stel..fiest de pabo net leuk meer (of hjirnei)....kist altiid nog Journalistiek gean dwan... ( De boeken leze hjir foar die klear:P)
    Sjoch ut nei dien folgende ferhaal...!!

    Leafs,

    dyn memmie
    20 Sep 2006 00:27 uur
    hé im, was je daar alweer? ik dacht dat je door de week geen tijd had om naar het internetcafé te gaan. Thuis had je vaak 'geen tijd' voor huishoudelijk werkjes, blijkbaar heb je de goede, belangrijke dingen toch opgeslagen.
    Ik lees dat je de zaakjes goed voor elkaar hebt, toch kan ik het niet laten, heb je aan de malariapil gedacht? Moet je al lessen voorbereiden, ik ben heel benieuwd hoe het straks op school zal gaan en met je stickertjes.
    Hoi, hoi, tot de volgende keer maar weer. xxx mem

    Ciska
    20 Sep 2006 09:32 uur
    Hey Im, wat is het super daar! Stiekem wel een beetje jaloers hoor... Ga ik straks lesgeven in Akkrum, tsja, toch wat dichter bij huis. Geniet in ieder geval en ook heel veel plezier daar.
    Cis

    Marie-jetske
    20 Sep 2006 16:21 uur
    Heeeey Imke!
    Wat een geweldige verhalen om te lezen, echt leuk, ik volg je avonturen elke dag en 't blijft leuk,, veel plezier nog daar!

    xxx Marie-jetske

  • 20 September 2006 - 15:19

    Marten:

    en oja: Je mag nog wel even wegblijven (voor het geval je van plan was eerder naar huis te komen), de CD's bevallen goed:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Kitwe

Imke

Actief sinds 11 Sept. 2006
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 127908

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 16 Januari 2015

Dys en Im on tour

21 Oktober 2009 - 01 December 2009

Ben er klaar mee!

18 Maart 2008 - 18 Maart 2008

Geld inzamelen

23 December 2006 - 23 December 2007

In Europa

12 September 2006 - 13 December 2006

Going to Africa

Landen bezocht: