home sweet home - Reisverslag uit Dronrijp, Nederland van Imke Leest - WaarBenJij.nu home sweet home - Reisverslag uit Dronrijp, Nederland van Imke Leest - WaarBenJij.nu

home sweet home

Door: imke

Blijf op de hoogte en volg Imke

13 December 2006 | Nederland, Dronrijp

13 december 2006
- thuis in de woonkamer (op een normale stoel) -

Met een volle maag van de oerhollandse rauwe andijvie typ ik mijn eerste zin met de msnwoorden van Anna en het kaartje van San: ‘home sweet home’. GTSTgeluiden van de televisie op de achtergrond en achter mij weer een heerlijk gezellige ‘Imke-bende’. Voel me dus alweer helemaal thuis! :)
De bende is ook deze keer weer organized. Op de vloer in het midden van de kamer één grote stapel. Dat is de was die schreeuwt om normaal gewassen te worden. Daarnaast mijn backpack die net opgelucht kan ademen, want met 24 kilo als inhoud stonden de ritsen lang op spanning. De tafel is nog het mooiste kunstwerk van allemaal. Alle typische Zambiaanse dingen mooi uitgestald als in een museum. Een mooi kleurrijk geheel. (waar heit en mem overigens érg blij mee zijn!)

Lastig om te beseffen dat ik thuis ben. Echt raar dat alles hier gewoon doorgaat en is door gegaan. Waarom eigenlijk ook niet? Het valt me op dat het hier zo blank is en de mensen zijn veel meer gesloten qua contact zoeken. Kil net als het weer... En er zijn veel Hollanders die zich degelijk kleden. Niet dat de Hollanders (Friezen) iets van de over-the-top-Zambianen kunnen leren, maar het viel me gewoon op in Franeker toen we een kroketje (! :D ) op gingen halen. Verder is de stad zo anders... In het verkeer moet ik mezelf eraan herinneren dat ik weer meer eerst de andere kant uit moet kijken. Ook is het erg stil in de stad. Geen getoeter van busjes, geen gesis of geschreeuw, maar een overzichtelijk en rustig straatbeeld.
Weet niet zo goed wat voor patroon ik nu op moet pakken en of er wel een patroon is. Ik bedoel het normale ritme van de week. Wanneer naar school? Wat doen? Alles eerst ordenen? Of meteen maar weer doorstomen...?

Ik was nog niet zo lang thuis en daar kwam oma al aangewandeld met een dikke big smile. Niet veel later ook pake, beppe en de dames Tollies van de partij. Verrassing! In de auto had ik nog gezegd dat het misschien wel leuk zou zijn om zo snel mogelijk elkaar even te zien. ‘Ja kan wel...’ zeiden paps en mams braaf terwijl ze natuurlijk allang wisten dat ze richting de Skoallânswei nummer 9 zouden komen.

En stel hè.... Jij wilt naar de Skoallânswei nummer 9 komen? Dan kan dat vrijdagavon0d aanstaande. Deze verwende muzungu gaat hopelijk namelijk over tien dagen van een piste afskiën (als er sneeuw ligt; please!!) en daarom heb ik niet zoveel tijd om alles uitgebreid en vaak te vertellen. Is ook lang zo leuk niet trouwens.
Dus als je nieuwsgierig bent naar foto’s van betere kwaliteit, live-verhalen en andere verse Zambiaanse attributen... Dan ben je van harte welkom! Deze laatste zin klinkt wel als een hele foute reclameslogan, maar ik ben het wel eens met de inhoud. :D Tijd? Maakt niet zoveel uit, maar als je toch een richtlijn wilt hebben: iets van 20.00 uur.

Dan ga ik nu met mijn vermoeide kop nog even wat pepernoten eten (schade van de afgelopen weken inhalen) en daarna door naar boven. Heeeeerlijk slapen in mijn eigen schoon, net (door mijn ouders :o) opgemaakte bed. Misschien tot vrijdag! * * *

  • 13 December 2006 - 21:13

    Gerritsje:

    bin blij dast der wer bist ! We hjeare snel efkes!

    dikke tut gerrit

  • 13 December 2006 - 21:22

    Hilda:

    He Imke!

    Mooi dat je weer heelhuids in Nederlands bent gearriveerd! Ik hoop dat je een supertijd hebt gehad! Nog maar snel wa tpepernoten en chocoladeletters opeten... en dan op naar de kerst....
    En natuurlijk een hele fijne skivakantie toegewenst!!

    Groeten Hilda Tjep!

  • 13 December 2006 - 21:27

    Linda T:

    heee Welkom Thuis,Wat een verhalen allemaal zeg, geweldig!
    nou ik denk dat je na deze dag alweer genoeg hebt van dit weer en snel het zonnetje weer wilt opzoeken.ik hoop natuurlijk voor je dat er sneeuw ligt als je gaat skien, alleen geef ik je weinig kans ben ik bang. Nou lekker koese en alvast fijne vakantie !!!!
    liefs lin

  • 13 December 2006 - 21:58

    Johanneke:

    Welkom thuis!! Ben blij dat je goed aangekomen bent en dat je je nu alweer gelijk thuis voelt! Maar zal natuurlijk wel even wennen zijn. We hopen je allemaal snel weer te zien op de pabo!!

    Dikke tùt

  • 13 December 2006 - 22:25

    Nienke:

    Je bent er weer!
    Gezellig!!
    Zie je vast binnenkort weer.

    Hele dikke kus

  • 14 December 2006 - 07:55

    Karina:

    Welcome homeee :D:D:D!!!
    See you sooooon =)!!!

  • 14 December 2006 - 08:17

    Anna-Lynn:

    Hee Imke,

    Welcome Home!Na het lezen van al jou verhalen ben ik ervan overtuigd dat je het heel erg naar je zin hebt gehad!Ik hoop dat je de draad in Nederland snel weer een beetje op kunt pakken (ondanks het weer ;-)) Ik hoop je snel weer te zien of te spreken!

    Groetjes Anna-Lynn

  • 14 December 2006 - 08:30

    Timothy:

    Heu blondje,

    Niet vergeten hè: 1x per maand. En z.s.m. weer het land uit! Hoop voor je dat het nog ff flink gaat sneeuwen.

    Echt super dat je zoveel foto's en deze weblog hier ook aan over houdt. Toch even wat extra's dan alleen herrineringen, en hierdoor konden wij ook meegenieten.
    Bedankt daarvoor!

    Kusje

  • 14 December 2006 - 10:10

    Géjanna:

    Hé Imke
    Kan me voorstellen dat het weer even wennen is hier in het koude, waterige kikkerlandje!! Doe lekker rustig aan, geniet nog maar even lekker na van je grote avontuur!!!
    Groetjes van Géjanna

  • 14 December 2006 - 10:17

    Fokje:

    Hee imke!!

    Wolkom thus :p (orgineel) haha.. Mooi dast wer heel thus bist kommen! Sjug die gau wer..

    dikke tut fokje

  • 14 December 2006 - 10:25

    Fenna :

    Hee Maat,

    Lekker of niet dat je weer thuis bent! Volgens mij heb jij het wel naar je zin gehad. Rust maar lekker uit, en veel plezier op vakantie. Wij gaan ook over 9 dagen op vakantie, dus ik zie/spreek je in het nieuwe jaar wel weer!

    Liefs Fenna

  • 15 December 2006 - 07:34

    Debora:

    Hé Imke, je staat weer met beide benen op de grond van Nederland, en meteen word je weer geconfronteerd met het dagelijkse leven, de gehaaste maatschappij en natuurlijk al je vrienden om je heen! Zal wel even weer wennen zijn allemaal, maar je kunt terug kijken op een groot avontuur. Groetjes Debora

  • 10 Januari 2007 - 12:16

    Roos Veffer:

    hallo juf imke,

    ik heb de fotos gezien
    ze zijn erg leuk.
    groetjes roos

  • 27 Januari 2007 - 20:59

    Richard Miedema:

    Hee Imke,

    Wat een geweldige verhalen zeg. Je bent nu alweer een week of zes in Nederland maar de verhalen zijn er niet minder mooi om.

    Groetjes op 't keatsfjild Richard Miedema

  • 03 Maart 2007 - 15:35

    Caroline Je Nichtje:

    supper imke dat je dit gedaan hebt echt gaaf
    xxxx

  • 14 Mei 2007 - 15:25

    Anita:

    hey je weet vast wel wie ik ben mnou ik ben een kind uit je vroegere klas uit deinum maar het is echt een hele leuke chait!!!!!!!!!!!!!!!!!!!kusjes anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dronrijp

Imke

Actief sinds 11 Sept. 2006
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 127748

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 16 Januari 2015

Dys en Im on tour

21 Oktober 2009 - 01 December 2009

Ben er klaar mee!

18 Maart 2008 - 18 Maart 2008

Geld inzamelen

23 December 2006 - 23 December 2007

In Europa

12 September 2006 - 13 December 2006

Going to Africa

Landen bezocht: