de laatste meters - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Imke Leest - WaarBenJij.nu de laatste meters - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Imke Leest - WaarBenJij.nu

de laatste meters

Door: imke

Blijf op de hoogte en volg Imke

12 December 2006 | Zambia, Lusaka

20.03 uur – SA airport - 12 december 2006
De laatste meters die ik (we…) over de Zambiaanse grond maakten zorgden toch even voor vochtige ogen. Niet dramatisch vochtig zoals Dan had toen we een film aan het kijken waren in de hotelkamer. De film ging over een leraar die het moeilijk had. Maar mijn ogen waren dus wel vochtig. Daarna 2 uurtjes reizen naar het zuiden van Afrika, die overigens zo om waren. Om 16.30 uur hoorden we aan te komen en dat is uiteindelijk 17 uur geworden.
Nu nog eventjes wachten en dan gaat het vliegtuig als het goed is om 20.30 uur omhoog. Heb intussen hier wat mensen bekeken en veel in het boek ‘Phileine zegt sorry’ gelezen. Aparte schrijfstijl. Je begint bijna ‘haar’ negatieve manier van denken, haar afkraken te kopiëren. Zo zou ze gezegd kunnen hebben: ‘Grappig hoe mensen er zelf voor kiezen er zo behoorlijk knullig en onnozel bij te lopen…’ * * *
(Nog een positief bericht: ik heb gister ein-de-lijk een foto kunnen maken van twee mannen die elkaars handen vasthebben. Bij ons ben je dan meteen homo, maar hier lopen goede vrienden gewoon hand in hand. Groot en klein. Echt schattig om te zien, maar wel lastig om op de foto te krijgen. Mijn opdracht van Annie was dan ook om in de laatste weken dan toch zo'n moment vast te leggen. En jawel!! :D )

21.26 uur – vliegtuig SA richting London, staat nog stil -
Van mij mogen we nu wel vertrekken. Licht uit en slapen. Helaas gaat dat nog niet lukken. Dinner staat nog op het menu. Ben alleen te misselijk van de honger om te eten en te moe om te slapen. Fijn.
Local time at destination: 19.28 hour
Distance: 9084 km
Ze kunnen nu alweer met die overdreven geurige geur langslopen en sprayen. Gelukkig de chi-tenge bij de hand. Nog steeds Multifunctioneel. Mondkapje had ik nog niet bedacht. Vorige keer met Dan nog een andere optie geobserveerd, namelijk snotdoek. * * *

Een dikke 300 km./h bij het opstijgen. Nu inmiddels… 400, nee 525 km/h. Dat geloof je toch niet. 11 ªC, attitude: 2851 m. en snelheid intussen 681 km/h en het blijft maar omhoog gaan.
Laatste update -6 ªC (42 F) outside, 3240 m. attitude 4200 m. en 805 km/h (500 m/h).

05.03 uur – onderweg naar London -
Rare indeling van slapen, eten, film kijken… Maar ach, net een superfilm (Beat the drum) en een minder superfilm (… and Dupree) gekeken. Vooral die eerste film is zo herkenbaar, vast een film die Dan een keer níet gezien heeft. Dat moet dan nog maar. * * *

06.53 uur Engelse tijd = 2 uur achteruit – wachten op London Heathrow -
Pake’s mango is erdoor! :D Het zag er allemaal behoorlijk streng uit, maar mijn vloeistoffige, plantaardige mango is erdoor. Nu aan het wachten tot er SA 7622 op het bord verschijnt met een Gatenumber. Het zou er al op moeten staan, maar niet het geval. Straks maar weer op jacht boarding time is 7.50 h, dus komt vast ook nu weer goed. Ik kijk nu net vooruit. Ik kijk nu net vooruit en zie een blonde, hippie-achtige knullige jongen met bril en vlechtjes en kraaltjes in het haar staan. Hij was ook @ Jolly’s. Toe-val-lig! Niet dat ik veel (helemaal niet eigenlijk) contact met hem heb gehad, maar toch. Okay eerst op jacht >> ‘Airline information” * * *

7.03 uur – nog steeds Heathrow alleen andere stoel -
Was onderweg naar ‘customerservices’. Onderweg nog even een spuitje Hugo women (want je mag geen vloeistoffige parfumflesjes of brandbare deobusjes meenemen) om zogenaamd op te frissen en toch nog één keer de boarding pass bekijken en vergelijken met het scherm. Op het scherm o.a.:
‘Amsterdam BD 103’ 8:20 Kijken op ticket… En jawel! Mmm… Klantenservice niet nodig :D De laatste weken vroegen de jongens zich af (en ikzelf ook) wat het eerste zou zijn wat ik ging doen als ik terug ben. Een heerlijke kroket met mayo of een frikadel speciaal sprak me toen wel aan. Ik weet nu alleen niet of mijn maag dat houdt. Op vreemde tijden gegeten, misselijk geweest en weinig tot niets gegeten. We zullen zien! * * *

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Lusaka

Imke

Actief sinds 11 Sept. 2006
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 127763

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 16 Januari 2015

Dys en Im on tour

21 Oktober 2009 - 01 December 2009

Ben er klaar mee!

18 Maart 2008 - 18 Maart 2008

Geld inzamelen

23 December 2006 - 23 December 2007

In Europa

12 September 2006 - 13 December 2006

Going to Africa

Landen bezocht: